CAIET DE OBIECTIVE
pentru concursul de
proiecte de management organizat pentru
”TEATRUL MUNICIPAL TÂRGOVIȘTE”
Perioada de management este de 3 ani,
începând cu data la care se face public rezultatul concursului.
OBIECTIVELE ŞI MISIUNEA INSTITUŢIEI
I.1.Subordonare
”Teatrul Municipal
Târgovişte” este o instituţie de spectacol de repertoriu, care
realizează şi prezintă producţii artistice conform legii.
”Teatrul Municipal
Târgovişte” are personalitate juridică proprie, este
înfiinţată şi funcţionează potrivit dispoziţiilor
Ordonanţei Guvernului nr. 21/2007, privind instituţiile şi
companiile de spectacole sau concerte, precum şi desfăşurarea
activităţii de impresariat artistic, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 353/2007, în conformitate cu
legislaţia română în vigoare.
”Teatrul Municipal Târgovişte”,
funcţionează în subordinea Consiliului Local al Municipiului
Târgovişte şi este finanţată din venituri proprii şi
din subvenţii acordate de la bugetul local şi din alte surse potrivit
prevederilor legale.
I.2.Obiectivele
instituţiei
În acord cu
strategia culturală a Municipiului Târgoviște,
strategia repertorială a „Teatrului Municipal Târgoviște“
vizează satisfacerea nevoilor culturale ale comunităţii prin
îndeplinirea următoarelor obiective:
·
asigurarea
unui cadru favorabil creaţiei şi difuzării spectacolului în cele
mai bune condiţii;
· favorizarea accesului unui număr cât mai
mare de spectatori la reprezentaţiile teatrului;
· sprijinirea creaţiei dramatice
naţionale, asigurând valorificarea scenică a acesteia;
· fundamentarea şi desăvârşirea
unui profil propriu, în conformitate cu proiectul de management;
· stimularea şi ocrotirea afirmării
personalităţiilor artistice din domeniul artelor spectacolului;
· instaurarea şi cultivarea unui climat
artistic superior;
· educarea şi creşterea unui public
tânăr în vederea îmbunătăţirii indicatorilor de consum
cultural la nivel local şi naţional.
I.3.Misiunea instituţiei
În conformitate cu
Strategia culturală 2010 elaborată de Consiliul Local al Municipiului
Târgoviște, misiunea “Teatrului Municipal Târgoviște“ este de a oferi
producţii teatrale performante la nivel local şi regional pentru
creşterea nivelului de dezvoltare culturală a comunităţii.
II.
EVOLUŢIILE SOCIOCULTURALE ALE COMUNITĂŢII ÎN CARE
INSTITUŢIA ÎŞI DESFĂŞOARĂ ACTIVITATEA
Târgoviştea a
fost unul din marile centre de cultură ale evului
mediu românesc şi sud-est european. Locuri de cult ortodox de mare
valoare, precum Bisericile Domneşti, Mânăstirile Stelea şi Dealu,
biserica Mitropoliei, a Târgului dar şi Biserica Catolică, sunt mărturii
ale gloriei secolelor trecute.
O lungă
înşiruire de nume datorate Târgoviştei înseamnă priorităţi
pentru cultura românească. Astfel, călugărul Macarie a imprimat în teascurile
Mănăstirii Dealu, în vremea lui Radu cel Mare, primele tipărituri din ţară,
în limba slavonă - trei cărţi ecleziastice, tradiţia fiind continuată
de Dmitri Liubovici şi de diaconul Coresi. Tot de aici datează primele
xilogravuri româneşti.
Domnitorul Neagoe Basarab este
considerat primul erudit român. Lucrarea sa "Învătăţurile către fiul
meu Teodosie" poate sta alături de "Principele" lui Machiaveli,
ca una dintre scrierile europene importante din sec. XVI. În aceeaşi
vreme, Gavril Pretul scrie "Viaţa Patriarhului Nifon". Datorită
comentariilor sale politice, el este considerat un precursor al pamfletului
românesc.
Scurta
domnie a lui Petru Cercel (1583-1585), erudit renascentist adimirat de Henric
III de Valois şi de curţile Veneţiei şi Romei este
deosebit de importantă. El reconstruieşte şi înfrumuseţează
palatul domnesc, biserica şi parcul acestuia, realizează aducţiunea
de apă pe conducte de olane, deschide prima turnătorie de bronz pentru tunuri
şi în sfârşit, înfiinţează prima academie domnească.
Matei
Basarab şi domnul Moldovei Vasile Lupu ridică fiecare în ţara
celuilalt câte o biserică, în semn de prietenie. Aceasta va determina
inspiraţia reciprocă a meşterilor zidari, adică unificarea stilistică
a arhitecturii româneşti. În vremea lui Matei Basarab se formează în
tipografiile de la Dealu şi Mitropolie, două centre de copişti
şi miniaturişti. Apar primele cărţi tipărite în limba română:
"Carte românească de învăţătură" în Moldova şi
"Îndreaptarea legii" la Târgovişte, care pot fi considerate
printre primele coduri de limbă naţională din Europa.
Secolul
XVI reprezintă şi perioada în care se dezvoltă la Târgoviste o adevărată
şcoală de zugravi şi iconari, din care fac parte Dobromir şi
fiul său, urmaţi în secolele următoare de Stroe şi Radu (de la care
s-a păstrat singurul caiet de modele din epocă, folosit până în 1870). Iar din
1698, Constantinos, Ioan, Ioachim şi Stan formează o echipă care pictează
câteva biserici din Târgovişte, printre care şi cea Domnească.
Remarcabilă este şi sculptura în lemn, cu deosebire a iconostaselor
încrustate.
Secolul
XVII este marcat profund de lunga domnie a lui Constantin Brâncoveanu. Se
creează acum un stil arhitectural specific românesc, aplicat la marile biserici
şi conace construite în această vreme şi care va fi preluat de
celebri arhitecţi români moderni. Este vorba de arcaturi cu acolade la
cerdace şi foişoare, cu stâlpi din piatră bogat ornamentaţi.
Primul
stihuitor cult român este considerat Udrişte Năsturel care în traducerile
sale menţionează caracterul latin al limbii române. Se pune baza
învăţământului în Ţara Românească prin şcoala înfiinţată în
1646, în Târgovişte.
La
cumpăna dintre veacurile XVIII si XIX se poate vorbi despre o adevărată şi
originală renaştere spirituală naţională, generată de scriitori ai
acestor meleaguri, care au aşezat temeliile moderne ale limbii române:
Ienăchiţă, Nicolae şi Iancu Văcărescu, Vasile Cârlova, Ion Heliade
Rădulescu, Grigore Alexandrescu, Alexandru Vlahuţă, Ion Ghica, Ion
Alexandru Brătescu Voineşti, Iancu Constantin Visarion, Elena Văcărescu
şi Smaranda Gheorghiu (Maica Smara) - autoarea unor note ale călătoriilor
sale care au purtat-o până la Polul Nord.
Documente
importante, manuscrise şi cărţi rare pot fi văzute şi studiate
la Muzeul de Arheologie, Muzeul de Istorie, Muzeul Tiparului, Muzeul
Scriitorilor, Muzeul pictorului Petraşcu, Casa Sindicatelor, a
Tineretului, Casa de Cultură a Municipilului sunt de asemenea locuri de
răspândire a culturii în oraş.
Judeţul Dâmboviţa are o remarcabilă
tradiţie culturală:
·
La Dealu, s-a tipărit prima carte – în
1508, la doar 50-60 ani de la descoperirea tiparului. Aici, Petru Cercel,
voievod renascentist, a înfiinţat, după model occidental prima “curte
literară”.
·
La Târgovişte dăinuie celebrele
“ruinuri” ale curţii domneşti, unde “poeţii
Văcăreşti” au pus bazele limbii literare moderne şi s-a
născut graţie lui Heliade Rădulescu, primul act de normare al
limbii române.
·
La Potlogi, se află în plin proces
de restaurare Palatul Brâncovenesc, monument de arhitectură
medievală românească de mare valoare.
·
În apropiere de Ghergani, se află
conacul şi parcul dendrologic “Ion Ghica“.
La
Târgovişte au trăit şi au creat o parte din operele lor
cronicarii:
·
Stolnicul Constantin Cantacuzino,
·
Radu Popescu şi Stoica Ludescu,
·
Călugărul Macarie şi diaconul Coresi.
În
comunele din judeţ s-au născut poeţii Văcăreşti
şi scriitorul I.L.Caragiale care a văzut lumina zilei în mahalaua
Haimanale care îi poartă acum numele; la Târgovişte s-au născut, I.Heliade-Rădulescu,
Vasile Cârlova şi Grigore Alexandrescu. Tot aici şi-au
desfăşurat o parte din activitate Alexandru Vlahuţă,
Duiliu Zamfirescu şi Smaranda Gheorghiu (Maica Smara).
Dâmboviţeni
prin origine sunt şi:
·
pictorul Nicolae Grigorescu (satul Pitaru comuna Potlogi),
·
savantul doctor Gheorghe Marinescu şi Alexandru
Brătescu Voineşti,
·
artiştii plastici Gheorghe Petraşcu şi
Gabriel Popescu, sculptorul Vasile Blendea
·
compozitorul Ionel Fernic şi actorii Tony Bulandra
şi Mihai Popescu.
O mare
parte din viaţa şi activitatea sculptorului Vasile Blendea
este legată de Târgovişte unde a fost profesor şi unde i s-au
păstrat o parte din lucrări.
II.1 Istoria instituţională
Nici în perioada
interbelică nici în perioada comunistă nu a existat teatru
profesionist instituţionalizat în Târgovişte, au existat însă
nenumărate deplasări ale teatrelor profesioniste din împrejurimi,
care acopereau o necesitate exprimată, de vreme ce sălile se umpleau
de fiecare dată.
La rândul ei, Casa
de Cultură a adăpostit o vreme nişte trupe de amatori, care
printr-o energie remarcabilă au declanşat mişcarea de teatru
şi au condus la punerea în discuţie a reprezentării fenomenului
teatral. Proiectul “Întâlnirea Şcolilor de Teatru ”găzduit de
Târgovişte în 1996, a fost punctul nodal care a declanşat şi
atenţia autorităţilor locale şi de altfel, de atunci
datează şi primele referate, note de fundamentare, discuţii
şi toate celelalte demersuri pentru constituirea unei instituţii
profesioniste.
II.2 Sediul Instituției
Imobilul
din Bd. Carol I nr. 43 a fost construit în 1960 ca sediu al Clubului
Petroliştilor. Mai târziu, după 1989, Casa de Cultură şi-a
desfăşurat activitatea în acest imobil, unde în anul 2002 a primit
spre găzduire proaspăt înfiinţatul Teatru Tony Bulandra (TTB).
În
decursul anilor ce au urmat, TTB a ocupat din ce în ce mai multe spaţii
din imobilul respectiv, necesare de altfel unei funcţionări coerente
şi, mai mult, a modificat multe din dotările scenei, precum şi
spaţiile aferente pentru a asigura o mai bună funcţionare ca
teatru. Aceste amenajări,
care nu sunt optimale, ci mai degrabă intervenţii minimale asupra
spaţiului, au fost făcute din fonduri publice în intervalul de timp
în care directorul TTB, Mihai Constantin a gestionat aceste resurse.
Capacitatea
teatrului este de 200 de spectatori (plus încă 30-40 în sala mică),
adică 0,2% faţă de populaţia municipiului sau 0,04%
faţă de populaţia judeţului. Adică un procent mult
prea redus de public faţă de cel relevat ca fiind interesat de
spectacolul de teatru din Târgovişte.
Sala
principală dispune de cele mai multe dotări necesare dar este departe
de a fi utilată modern, nu există ştăngi suficiente,
adâncime, şi nu dispune de mijloace de scenotehnică suplimentare
(trape, fose, etc.). În clădire au fost amenajate ateliere tehnice şi
croitorie în spaţii improprii (foste spaţii de circulaţie sau de
debarasare). Scena nu este foarte bună, şi deşi a suferit
modificări succesive, avanscena adăugată are o pantă destul
de acuzată ceea ce poate dăuna jocului actorilor; scena nu are pod
şi nici culise suficiente.
Sala
secundară, a fostului Teatru pentru Copii și
Tineret, este un subsol cu boltă, în care s-a amenajat cu mare greutate un
spaţiu de spectacol de 40 de locuri. Din acestea, o parte se află la
etaj, pe o pasarelă circulară. Accesul este unul singur şi
pentru spectatori şi pentru artişti. Mai mult, actorii nu au acces
direct de la cabine la scenă. Circulaţia se face prin curtea
imobilului, prin stradă. Nu există toalete pentru public şi
separat pentru actori, nu există garderobă şi nici o altă
amenajare destinată primirii spectatorilor.
Spaţiile
destinate atelierelor sau depozitării decorurilor sunt risipite prin
oraş în spaţiile fostei Case de Cultură.
III. Dezvoltarea
specifică a instituţiei
A) DATE DESPRE ACTIVITATEA,
BUGETUL ŞI SPECIFICUL INSTITUŢIEI
III.1. Obiectul de activitate
”Teatrul
Municipal Târgovişte” are ca obiectiv principal promovarea valorilor
culturale locale şi naţionale, ale artelor interpretative de Teatru,
creşterea accesului publicului la spectacole şi concerte,
susţinerea iniţiativei pentru diversificarea artelor spectacolului,
în concordanţă cu necesităţile comunităţii;
Pentru atingerea
obiectivului prevăzut la alin. (1), Teatrul
desfăşoară următoarele activităţi principale:
a)
produce
spectacole de teatru pentru adulţi şi copii;
b)
produce
spectacole muzicale;
c)
produce
evenimente culturale, programe, proiecte şi acţiuni în parteneriat cu
artişti, organizaţii neguvernamentale, instituţii de spectacole
din ţară şi din străinătate;
d)
coproduce
sau participă la organizarea de spectacole în colaborare cu alte
instituţii artistice, cu persoane fizice sau juridice din ţară
sau din străinătate;
e)
dezvoltă
programe şi proiecte menite să favorizeze accesul
comunităţii locale şi regionale la spectacole şi concerte;
f)sprijină debutul şi afirmarea tinerilor
creatori şi interpreţi;
g)
se
implică în educarea prin artă a publicului;
h)
realizează
şi editează cărţi, studii, publicaţii specifice pe
orice tip de suport, înregistrări audio şi video;
i) comunică şi promovează
producţii şi evenimente culturale pentru comunitatea locală;
j) organizează şi impresariază
spectacole sau artişti ai Teatrului, în condiţile legii;
k)
prestează
servicii sau alte activităţi ecomonice în vederea creşterii
veniturilor proprii, în acord cu reglementările legale în vigoare.
”Teatrul Municipal Târgovişte” poate
recurge la externalizarea, în condiţiile legii, a unor servicii, inclusiv
a celor tehnice, administrative şi de producţie.
”Teatrul Municipal Târgovişte”
îndeplineşte orice alte activităţi şi atribuţii
prevăzute de legile în vigoare în domeniul său de activitate.
”Teatrul Municipal Târgovişte” are deplină autonomie în
stabilirea repertoriului precum şi în realizarea programelor, proiectelor
şi acţiunilor culturale şi artistice proprii sau în colaborare,
în acord cu politicile şi strategiile culturale elaborate de către
autorităţii locale, pentru a răspunde nevoilor
comunităţii.
III.2.1. Scurt istoric instituțional
Teatrul
Municipal „Tony Bulandra” a fost înfiinţat iniţial prin HCL
100 /21.10.1996 ca teatru profesionist, în baza proiectului CL, a unor note din
partea Universităţii Valahia şi a I.S.J.D, cu agreere din partea
MC-ICJD. Teatrul a avut
o activitate intensă, repertoriul
activ publicat şi actualizat pe site ( www.tonybulandra.ro), este
edificator pentru această afirmaţie. Din declaraţia proprie, TTB a
avut 85 de reprezentaţii a celor 20 de spectacole proprii, în sala mare
şi sala studio.
Teatrului Municipal pentru Copii şi
Tineret „Mihai Popescu” - dat fiind faptul că în 1974 s-a deschis
Casa de Cultură a Sindicatelor care adăpostea manifestări
culturale printre care şi teatrul pentru copii, acesta a luat
fiinţă prin anii 1977-1978 - Teatrul “Neghiniţă“, după
cum i-au spus iniţiatorii. In 1992, Teatrul
“Neghiniţă“ a fost recunoscut ca teatru profesionist de Ministerul
Culturii şi Uniter. Primul director al Teatrului a fost Marius
Mihălcioiu. La un moment dat, teatrul a avut o forma privată, din
1997 până în 1998, când este preluat de Primărie pe lângă Casa
de Cultură. După ani de zile,
comunitatea îşi instituţionalizează această formă de
teatru pentru copii şi tineret, devenind în 2007, “Teatrul Municipal
pentru Copii şi Tineret”, prin HCL. 320/2006. În perioada 2007-2008,
la sediul teatrului au avut loc 107 spectacole, iar alte 20 de
reprezentaţii s-au ţinut în oraşele şi comunele limitrofe.
Mai multe informații se află
la adresa www.teatrulmihaipopescu.ro
Casa de Cultură
“I.Gh.Vasiliu” a fost
constituită ca aşezământ cultural în baza Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 118/2006 aprobată prin
Legea nr. 143 din 21/05/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi
desfăşurarea activităţii asezămintelor culturale,
respectând în principiu atât obiectivele cât şi modalitatea de organizare
şi funcţionare prevăzută de aceasta.
Probabil că la începuturile ei, Casa de
Cultură reprezenta interfaţa instituţională pentru toate
evenimentele oraşului. După înfiinţarea celor două teatre
şi a Filarmonicii, aceasta şi-a pierdut obiectul principal de
activitate, ocupându-se exclusiv de evenimentele ocazionale pe care le
finanţa Primăria. Deasemenea neaflându-se sub autoritatea Consiliului
Județean, nu a avut
nici rolul de coordonare metodologică ale altor aşezăminte
culturale de pe raza judeţului, aşa cum prevede legea. Prin înființarea TMT, Casa de Cultură și-a pierdut personalitatea juridică,
urmând ca funcțiunile de
organizare de evenimente culturale să fie preluate integral de către
secțiunea
dedicată a TMT.
III.2.2. Analiză SWOT a TMT
Puncte tari
·
echipă
de actori bine calibrată şi bine pregătită,
·
istorie teatrală pozitivă,ambele teatre din
care a fost compus TMT au rezultate remarcabile și sunt apreciate în
cercurile de specialitate,
·
lipsa de
concurenţă în judeţ, nu există alt fel de ofertă
artistică corespondentă,
·
are o imagine vizuală coerentă, materialele
de promovare, pagina de internet sunt foarte bine făcute şi au o
imagine profesională, dar evident vor trebui aplicate modificări și completări
având în vedere fuziunea celor două teatre.
Puncte slabe
·
spre
sfârșitul mandatului Dlui Mihai Constantin, la TTB se
poate observa o limitare sau tendinţă către plafonare a
activităţii artistice, teatrul avea deja o identitate prea
distinctă, nu mai era un teatru municipal pentru publicul potenţial,
ci unul special pentru un public specializat
·
impedimentul
spaţiului existent, doar aparent suficient, dar care în realitate nu
dă posibilitatea unei dezvoltări, ci blochează teatrul la
stadiul în care se află,
· plafonarea la un public
subiectiv, teatrul TTB era el însuşi subiectiv în relaţia cu publicul
său,
Oportunități
·
teatrul poate trece la următoarea fază de
dezvoltare artistică şi socială dacă autoritatea şi
conducerea sunt în consens şi agrează o politică viitoare
coerentă,
·
înființarea TMT prin reorganizarea celor trei instituții sus-menționate a creat o
structură curățată de balast, a comasat resurse materiale și financiare dar a
primit un potențial
rol important în comunitate și anume organizarea de evenimente culturale.
·
nou creata secțiune de marketing cultural va deschide noi
posibilități
de promovare a TMT dacă managementul va ști să exploateze
această resursă.
Amenințări
·
un buget
redus de circumstanţe va ţine pe loc sau va stopa avântul teatrului,
·
TMT riscă pierderea încrederii publicului dacă
nu găseşte mijloacele să comunice cu publicul potenţial.
III.3.
Personalul şi conducerea
III.3.1. Personalul
Statul
de funcţii se regăsește ca anexe la acest material, împreună cu
Organigrama și Regulamentul de Organizare și Funcționare.
III.3.2. Conducerea
instituţiei
Atribuţiile managerului sunt conform:
• alin.
(1), (2) şi (3), Art. 27 din Ordonanţa de Urgenţă nr. 189
din 25 noiembrie 2008, privind managementul instituţiilor de spectacole
sau concerte, muzeelor şi colecţiilor publice, bibliotecilor şi
al aşezămintelor culturale de drept public, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 269/2009;
• Art.
18 şi Art. 19, Capitolul IV, din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007
aprobată şi modificată cu Legea nr. 353/2007 privind
instituţiile şi companiile de spectacole sau concerte, precum şi
desfăşurarea activităţii de impresariat artistic.
Atribuțiile și drepturile Managerului TMT le găsiți în ROF, capitolul V, art. 28.
III.3.2.1. Evoluţia
criteriilor de performanţă ale conducerii instituţiei între anii
2008–2009:
Întrucât TMT este o instituție nou-creată, vă anexăm
raportul de activitate pentru anul 2009 al teatrelor ”Tony Bulandra” și ”Mihai Popescu”, teatre din care a fost
compus TMT.
III.4. Bugetul
Întrucât TMT
este o instituție nou-creată, bugetul TMT va trebui
alcătuit de către noua conducere și prezentat spre aprobare Consiliului
Local al Municipiului Târgoviște. În acest
scop vă anexăm ca reper și sursă de
informare, bugetele separate ale instituțiilor comasate.
III. 5. Programele și III.6. Situația Programelor
Întrucât TMT
este o instituție nou-creată, programul TMT va
trebui alcătuit de către noua conducere și prezentat Consiliului Local al
Municipiului Târgoviște. În acest scop vă anexăm ca
reper și sursă de informare, raportul de
activitate al managerilor instituțiilor comasate.
III.7. Regulamentul de Organizare și Funcționare
Regulamentul de Organizare și
se regăsește ca anexă la acest material.
IV. SARCINI ŞI OBIECTIVE PENTRU MANAGEMENT
IV.1. Sarcini
Pentru
perioada 2010-2013, managementul va avea următoarele sarcini:
· elaborarea misiunii şi
obiectivelor instituţiei (în primul an de mandat)
·
refacerea ROF-ului şi organigramei conform statului de funcţii
în acţiune (în primul an de mandat)
· realizarea modernizării clădirii şi a instalaţiilor
funcţionale ale TMT;
·
îndeplinirea tuturor obligaţiilor care derivă din aprobarea
proiectului de management şi în conformitate cu
ordinele/dispoziţiile/hotărârile ordonatorului principal de credite
al Consiliului Local al Municipiului Târgoviște, respectiv cele prevăzute în
legislaţia în vigoare şi în reglementările care privesc
funcţionarea instituţiei;
·
realizarea
unor studii privind masurarea publicului, identificarea categoriilor de public
şi segmentarea acestuia pe programele create
·
crearea
unei strategii de marketing pentru sporirea vizibilitatii;
·
crearea
unor programe educaţionale.
IV.2. Obiective
Pentru
perioada 2010-2013, managementul va avea ca obiectiv principal dezvoltarea
Teatrului Municipal Târgoviște, urmărind:
a) în domeniul managementului resurselor umane:
(i) în privinţa conducerii:
· asigurarea
participării personalului de conducere la cursuri de management în vederea
certificării diverselor competenţe individuale necesare în domeniul
managementului instituţiilor publice de cultură.
· dimensionarea şi utilizarea
eficientă a personalului de conducere necesar funcţionării
instituţiei;
(ii) în privinţa personalului:
· dimensionarea şi
utilizarea eficientă a personalului de execuţie necesar
funcţionării instituţiei;
·
refacerea
și/sau actualizarea fişelor de post
pentru tot personalului instituţiei;
b) în domeniul managementului economico-financiar:
(i) în privinţa bugetului
de venituri
· stabilirea
precisă a obiectivelor prioritare a cheltuielilor care vor trebui angajate
de către instituție;
· departajarea
mai exactă pe costuri pe programe şi proiecte;
· creşterea
şi diversificarea veniturilor proprii
(ii) în privinţa bugetului
de cheltuieli:
· ajustarea ponderii cheltuielilor efectuate în cadrul
raporturilor contractuale, altele decât contractele de muncă (drepturi de
autor, drepturi conexe, contracte şi convenţii civile) astfel
încât acestea să fie în acord cu sensul impus de prevederile Legii nr. 353
din 2007 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 21 din
31 ianuarie 2007 privind instituţiile şi companiile de spectacole sau
concerte, precum şi desfăşurarea activităţii de
impresariat artistic.
c) în domeniul managementului administrativ:
(i)
modificarea/completarea
documentelor interne de organizare şi funcţionare; actualizarea
periodică, în funcţie de necesităţi, a regulamentului de
organizare şi funcţionare; actualizarea periodică, în funcţie
de necesităţi, a procedurilor operaţionale privind activitatea
internă şi controlul managerial propriu.
d) în domeniul managementului
de proiect: consolidarea capacităţii interne privind elaborarea
şi implementarea de proiecte.
V. Perioada pentru care
se întocmeşte proiectul de management
Perioada
pentru care se va întocmi proiectul de management este: 2010 – 2013.
În evaluarea proiectului de management se va
urmări modul în care oferta candidatului răspunde la obiectivele
şi sarcinile formulate în baza prevederilor art. 12 alin.(1) din
ordonanţa de urgenţă, având în vedere următoarele
prevederi, care reprezintă totodată şi criteriile generale de
analiză şi notare a proiectelor de management:
a) analiza
socio-culturală a mediului în care îşi desfăşoară
activitatea instituţia şi propuneri privind evoluţia acesteia în
sistemul instituţional existent;
b) analiza
activităţii profesionale a instituţiei şi propuneri privind
îmbunătăţirea acesteia;
c) analiza
organizării instituţiei şi propuneri de restructurare
şi/sau de reorganizare, după caz;
d) analiza
situaţiei economico-financiare a instituţiei;
e)
strategia, programele şi planul de acţiune pentru îndeplinirea
misiunii specifice a instituţiei, conform sarcinilor şi obiectivelor prevăzute
la pct. IV;
f)
previzionarea evoluţiei economico-financiare a instituţiei, cu
menţionarea resurselor financiare necesar a fi alocate de către
autoritate.
Proiectul, structurat obligatoriu pe modelul
din Hotărârea Guvernului nr. 1301/ 2009, Anexa 3 ”Caiet de obiective
pentru concursul de proiecte de management”, trebuie să conţină
soluţii manageriale concrete și detaliate, în vederea funcţionării
şi dezvoltării instituţiei, pe baza sarcinilor şi
obiectivelor.
Detalii
privind proiectul de management:
Proiectul întocmit de candidat (autor
responsabil), în baza legii române, cu respectarea prevederilor din actele
normative indicate în bibliografie trebuie să conţină punctul de
vedere al candidatului asupra dezvoltării şi evoluţiei
“Teatrului Municipal Târgoviște“ în
perioada (2010–2013) în întocmirea proiectului se
cere utilizarea termenilor în înţelesul definiţiilor prevăzute
la art.2 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 189
din 25 noiembrie 2008, privind managementul instituţiilor publice de cultură,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
269/2009.
VI. Structura
proiectului de management
Conform Anexei 3 din Hotărârea Guvernului nr. 1301/2009
Candidatul,
în baza unei cereri motivate, poate solicita de la Consiliul Local al
Municipiului Târgoviște informaţii şi relaţii suplimentare,
necesare elaborării proiectului de management (Adresa: Str. REVOLUTIEI nr. 1-3, cod postal
130011, Tel. 0040-245-611222; 0040-245-613928;
0040-245-611378, Fax: 0040-245-217951),
REGULAMENT
de organizare şi
desfăşurare a concursului de proiecte de management pentru ocuparea
postului de Manager al Teatrului Municipal Târgoviște
CAPITOLUL I: Dispoziţii
generale
Art. 1
Concursul
de proiecte de management pentru TEATRUL MUNICIPAL TÂRGOVIȘTE aflat în
subordinea Consiliului Local al Municipiului Târgoviște, denumit
în continuare autoritatea, se organizează în conformitate cu
prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul
instituţiilor publice de cultură, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 269/2009,
denumită în continuare OUG, precum şi cu cele ale HG 1301/2009 și ale
prezentului Regulament.
Art. 2
(1)
Concursul de proiecte de management se desfăşoară conform unui
calendar, stabilit cu respectarea dispoziţiilor art. 9 din Ordonanţa
de urgenţă189/2008 privind
managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 269/2009
(2) Consiliul Local Târgoviște va
delega Primarului obligația de a
stabili datele exacte de desfășurare ale
etapelor concursului, bibliografia si conditiile de participare la concurs
CAPITOLUL II: Organizarea
şi funcţionarea comisiei de concurs
Art. 3
(1)Comisia de concurs,
denumită în continuare Comisia, este alcătuită din:
a)2 reprezentanţi ai
autorităţii – numiți prin
hotărâre a Consiliului Local
b) 4 specialişti din domeniul
artelor spectacolului și
managementului cultural.
(2) Membrii
Comisiei de concurs vor fi votați nominal
de Consiliul Local.
(3) Lista
membrilor aprobați va conține și un
număr proporțional de membri supleanți pentru
situații neprevăzute.
(4)
Consiliul Local va delega Primarului, respectiv Secretariatului Tehnic, obligația de a
convoca membrii Comisiei de Concurs la sediul autorității, la data
agreată pentru susținerea
celor 2 probe.
(2)Membrii Comisiei sunt numiţi prin Hotărârea
Consiliului Local Municipal Targoviste
Art. 4
(1)Comisia are următoarele
atribuţii principale:
a)elimină din concurs proiectele
de management care conţin informaţii privind identitatea autorului;
b)analizează proiectele de
management depuse de candidaţi, acordând note pentru fiecare etapă a
concursului;
c)stabileşte rezultatul
concursului pe baza rezultatelor fiecărei etape;
d)alege în prima ședință a
Comisiei un Președinte de Comisie
(2)Comisia poate formula
recomandări autorităţii privind durata contractului de
management, în limitele prevăzute la art. 11 alin. (2) lit. d) din
ordonanţa de urgenţă, şi, după caz, privind
conţinutul acestuia.
(3)Lucrările şi
dezbaterile din cadrul Comisiei sunt confidenţiale.
Art. 5
(1)Secretariatul Comisiei este
asigurat prin grija doamnei Neagu Veronica din cadrul Compartimentului Resurse
Umane si Asigurarea Calitatii al Aparatului de Specialitate al Primarului
(2)Secretariatul are următoarele atribuţii:
a)asigură condiţiile
tehnico-organizatorice pentru desfăşurarea concursului;
b)verifică legalitatea şi
conformitatea documentelor depuse de candidaţi;
c)elimină, pe bază de
proces-verbal, mapele de concurs incomplete şi pe cele care conţin
documente neconforme cu cerinţele din anunţul public şi îi
anunţă pe candidaţii în cauză;
d)certifică pentru conformitatea
cu originalul copiile actelor din dosarul de concurs, pe baza documentelor
originale;
e)întocmeşte pentru membrii
Comisiei declaraţiile de confidenţialitate;
f)transmite membrilor Comisiei
proiectele de management ale candidaţilor cu dosare admise;
g)participă la
şedinţele Comisiei, fără drept de vot;
h)consemnează în documente
redactate la finele fiecărei etape nota fiecărui candidat;
i)aduce la cunoştinţa
candidaţilor, în scris, nota obţinută în prima etapă, în
termenul prevăzut la art. 19 alin. (2) din ordonanţa de
urgenţă;
j)calculează nota fiecărui
candidat şi redactează procesul-verbal al concursului, consemnând,
după caz, recomandările Comisiei;
k)aduce la cunoştinţa
candidaţilor, în scris, nota obţinută în prima etapă a
concursului, în termenul prevăzut la art. 19 alin. (2) din ordonanţa
de urgenţă, şi asigură afişarea acesteia la sediul
autorităţii, la sediul instituţiei, precum şi pe pagina de
internet a acesteia, după caz;
l)aduce la cunoştinţa
candidaţilor, în scris, rezultatul concursului, în termenul prevăzut
la art. 19 alin. (8) din ordonanţa de urgenţă, şi
asigură afişarea acestuia la sediul autorităţii, la sediul
instituţiei, precum şi pe pagina de internet a autorităţii,
după caz;
m)asigură aducerea la
cunoştinţa publică a rezultatului final al concursului, a listei
nominale a candidaţilor şi a altor informaţii de interes public,
în termenul prevăzut la art. 20 alin. (4) din ordonanţa de
urgenţă;
n)se ocupă de retribuirea
membrilor Comisiei pentru activitatea prestată în ședințele Comisiei.
CAPITOLUL III: Analiza
şi notarea proiectelor de management
SECŢIUNEA 1: Rezultatul
concursului
Art. 6
(1)Membrii Comisiei
studiază individual proiectele de management primite în format electronic
şi/sau pe suport hârtie de la secretariat.
(2)Analiza şi notarea
proiectelor de management se fac în baza criteriilor generale din caietul de
obiective, prevăzute la art. 12 alin. (1) din ordonanţa de
urgenţă.
(3)Comisia îşi
desfăşoară activitatea în şedinţe, organizate la
sediul autorităţii, în cadrul cărora membrii acesteia:
a)analizează Caietul de obiective
şi stabilesc punctajul/grila de evaluare pentru criteriile în baza
cărora se notează proiectele de management şi interviul;
b)dezbat, analizează şi
notează proiectele de management - pentru prima etapă a concursului;
c)acordă note pentru cea de-a
doua etapă a concursului - susţinerea, în cadrul interviului, a
proiectelor de management de către candidaţii admişi;
(4) Președintele
Comisiei certifică punctajul/grila de evaluare stabilită în prima ședință a
Comisiei și verifică notarea corectă
de către fiecare membru al Comisiei în grilele completate individual.
(5)Data, ordinea de zi şi
locul de desfăşurare a şedinţelor sunt anunţate de
către secretariat cu cel puţin 48 ore înainte de
desfăşurarea acestora.
Art. 7
(1)Notarea se face prin
acordarea de către fiecare membru al Comisiei de note, de la 1 la 10,
pentru fiecare etapă.
(2)Nota candidatului,
acordată de fiecare membru, se calculează prin aplicarea
însumării punctajului stabilit de Comisie în cadrul şedinţelor
prevăzute la art. 6 alin. (3).
(3)Rezultatul final al
fiecărei candidaturi se calculează prin media aritmetică a
notelor acordate candidatului de fiecare membru al Comisiei.
[Rezultatul final] = (nota 1 + nota 2 + nota 3
+ nota 4 + nota x)/x
x - nr.
membrilor Comisiei stabilit de autoritate pentru respectivul concurs
CAPITOLUL IV: Soluţionarea
contestaţiilor
Art. 8
Candidaţii
nemulţumiţi pot depune contestaţii asupra modului de respectare
a procedurii privind organizarea şi desfăşurarea concursului la Compartimentului
Resurse Umane si Asigurarea Calitatii al Aparatului de Specialitate al
Primarului în termen de 3 zile lucrătoare de la data aducerii la
cunoştinţă a rezultatului concursului.
Art. 9
(1)Contestaţiile se
soluţionează în termenul prevăzut la art. 20 alin. (3) din ordonanţa
de urgenţă.
(2)Comisia de soluţionare
a contestaţiilor este alcătuită din 3 membri,
numiţi/desemnaţi cu respectarea dispoziţiilor art. 21 alin. (2)
din ordonanţa de urgenţă.
(3)Membrii Comsiei de soluționarea contestațiilor sunt aprobați nominal de către membrii
Consiliului Local Municipal Targoviste prin hotarare.
(4)Lista membrilor propuși va conține și membrii supleanți pentru situații neprevăzute.