Anexa nr. 2 la H.C.L. nr. 158/25.06.2015
CAIET DE SARCINI
Privind curățarea și transportul zăpezii de pe caile
publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau îngheț
1. Prezentul caiet de sarcini stabilește conținutul și
modul de întocmire a caietelor de sarcini de către Consiliul Local al
Municipiului Târgoviște și asociațiile de dezvoltare comunitară, după caz, care
înființează, organizează, conduc, coordonează și controlează funcționarea
serviciului de salubrizare și care au totodată atribuția de monitorizare și
exercitare a controlului cu privire la prestarea serviciului de salubrizare,
indiferent de forma de gestiune adoptată.
2.1. Caietele de sarcini se vor întocmi în concordanță cu
necesitățile obiective ale Consiliului Local al Municipiului Târgoviște și
asociațiilor de dezvoltare comunitară, după caz, cu respectarea în totalitate a
regulilor de bază precizate în caietul de sarcini și a Regulamentului al
serviciului de salubrizare.
2.2. Caietele de sarcini vor fi supuse aprobării
Consiliului Local al Municipiului Târgoviște și asociațiilor de dezvoltare
comunitară, după caz.
2.3. Pentru fiecare activitate a serviciului se va întocmi
câte un caiet de sarcini, chiar dacă activitățile se prestează de același
operator.
3. La întocmirea caietelor de sarcini autoritatea
publică locală întocmitoare are obligația de a utiliza documentația prevăzută
în prezentul caiet de sarcini, după cum urmează:
a) în conținutul documentației caietului de sarcini se
vor prelua din prezentul caiet de sarcini activitățile și condițiile tehnice
specifice activității desfășurate;
b) conținutul caietului de sarcini va fi elaborat prin
transcrierea identică a textelor scrise cu caractere normale, cu excepția
numerelor de articole care vor căpăta o nouă numerotare prin completarea
datelor necesare în conformitate cu indicațiile precizate prin textele scrise
cu caractere înclinate din conținutul documentației caietului de sarcini;
c) conținutul caietului de sarcini va cuprinde setul de
formulare precizate ca fiind obligatorii în caietul de sarcini, la care se pot
adăuga și alte formulare considerate necesare pentru realizarea corespunzătoare
a serviciului.
4. Consiliul Local al Municipiului Târgoviște și
asociațiile de dezvoltare comunitară, după caz, au obligația ca la întocmirea
caietului de sarcini să definească specificațiile tehnice prin referire la
reglementările tehnice, astfel cum sunt acestea definite în legislația internă
referitoare la standardizarea națională.
CAPITOLUL I
Obiectul caietului de sarcini
Art. 1.
Prezentul caiet de sarcini stabilește condițiile de desfășurare a activităților
specifice serviciului de salubrizare, stabilind nivelurile de calitate și condițiile
tehnice necesare funcționării acestui serviciu în condiții de eficiență și
siguranță.
Art.
2. Prezentul caiet de sarcini a fost
elaborat spre a servi drept documentație tehnică și de referință în vederea
stabilirii condițiilor specifice de desfășurare a serviciului de salubrizare
indiferent de modul de gestiune adoptat.
Art.
3. Caietul de sarcini face parte
integrantă din documentația necesară desfășurării activității de curățare și
transport al zăpezii de pe caile publice
și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau îngheț și constituie
ansamblul cerințelor tehnice de bază.
Art.
4. (1)
Prezentul caiet de sarcini conține specificațiile tehnice care definesc
caracteristicile referitoare la nivelul calitativ, tehnic și de performanță, siguranța
în exploatare, precum și sisteme de asigurare a calității, terminologia,
condițiile pentru certificarea conformității cu standarde relevante sau altele
asemenea.
(2) Specificațiile tehnice se referă, de asemenea, la
algoritmul executării activităților, la verificarea, inspecția și condițiile de
recepție a lucrărilor, precum și la alte condiții ce derivă din actele
normative și reglementările în legătură cu desfășurarea serviciului de
salubrizare.
(3) Caietul de sarcini precizează reglementările
obligatorii referitoare la protecția muncii, la prevenirea și stingerea
incendiilor și la protecția mediului, care trebuie respectate pe parcursul
prestării activității de curățare și transport al zăpezii de pe caile publice
și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau îngheț și care sunt
în vigoare.
Art.
5. Termenii, expresiile și abrevierile
utilizate sunt cele din regulamentul serviciului de salubrizare.
CAPITOLUL II
Cerințe organizatorice minimale
Art. 6.
Operatorii serviciului de salubrizare vor asigura:
a) respectarea legislației, normelor, prescripțiilor și
regulamentelor privind igiena muncii, protecția muncii, gospodărirea apelor,
protecția mediului, urmărirea comportării în timp a construcțiilor, prevenirea și
combaterea incendiilor;
b) exploatarea, întreținerea și reparația instalațiilor
și utilajelor cu personal autorizat, în funcție de complexitatea instalației și
specificul locului de muncă;
c) respectarea indicatorilor de performanță și calitate stabiliți
prin contractul de delegare a gestiunii sau prin hotărârea de dare în
administrare a serviciului și precizați în regulamentul serviciului de
salubrizare;
d) furnizarea către autoritatea administrației publice
locale, respectiv A.N.R.S.C., a informațiilor solicitate și accesul la
documentațiile și la actele individuale pe baza cărora prestează serviciul de
salubrizare, în condițiile legii;
e) respectarea angajamentelor luate prin contractele de
prestare a serviciului de salubrizare;
f) prestarea serviciului de salubrizare la toți
utilizatorii din raza unității administrativ-teritoriale pentru care are
hotărâre de dare în administrare sau contract de delegare a gestiunii,
colectarea întregii cantități de deșeuri municipale și lăsarea în stare de
curățenie a spațiului destinat depozitării recipientelor de precolectare;
g) aplicarea de metode performante de management care să
conducă la reducerea costurilor de operare;
h) dotarea utilizatorilor cu mijloace de realizare a
precolectării selective în cantități suficiente, etanșe și adecvate mijloacelor
de transport pe care le au în dotare;
i) înlocuirea mijloacelor de precolectare care prezintă
defecțiuni sau neetanșeități;
j) elaborarea planurilor anuale de revizii și reparații executate
cu forțe proprii și cu terți;
k) realizarea unui sistem de evidență a sesizărilor și
reclamațiilor și de rezolvare operativă a acestora;
l) evidența orelor de funcționare a utilajelor;
m) ținerea unei evidențe a gestiunii deșeurilor și
raportarea periodică a situației autorităților competente, conform
reglementărilor în vigoare;
n) personalul necesar pentru prestarea activităților
asumate prin contract sau prin hotărârea de dare în administrare;
o) conducerea operativă prin dispecerat și asigurarea
mijloacelor tehnice și a personalului de intervenție;
p)o dotare proprie cu instalații și echipamente
specifice necesare pentru prestarea activităților în condițiile stabilite prin
contract sau prin hotărârea de dare în administrare;
q) alte condiții specifice stabilite de autoritatea
administrației publice locale.
Art.
7. Obligațiile și răspunderile
personalului operativ al operatorului sunt cuprinse în regulamentul
serviciului, anexă la prezentul caiet de sarcini.
Art.
8. În caietele
de sarcini se vor preciza condițiile de realizare a reparațiilor, a
investițiilor, precum și a altor cheltuieli pe care le va face operatorul,
specificându-se modul de aprobare și decontare a acestora în cadrul relațiilor
contractuale dintre autoritatea administrației publice locale și operator.
Art. 9. Operatorul are permisiunea de a desfășura
activitățile de curățare și de transport al zăpezii de pe căile publice și de
menținere în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț, în condițiile
legii, în aria administrativ-teritorială a Municipiului Târgoviște.
Art. 10. Căile de circulație pe care se asigură curățarea
zăpezii sunt prevăzute în Anexa nr.1 la caietul
de sarcini.
Art. 11.
Stațiile mijloacelor de transport în comun la care se asigură deszăpezirea și
transportul zăpezii sunt prevăzute în Anexa
nr. 2 la caietul de sarcini.
Art. 12.
Lista drumurilor publice ce trebuie menținute în funcțiune prin combaterea
poleiului și a înghețului sunt cele din Anexa
nr. 3 la caietul de sarcini.
Art. 13. Lista mobilierului stradal cu localizarea capacelor
de cămin destinate descărcării zăpezii provenite din activitatea de
deszăpezire, conform avizului operatorului serviciului de alimentare cu apă și
de canalizare, precum și a gurilor de scurgere sunt precizate în Anexa nr. 4 la caietul
de sarcini.
Art. 14. Amplasamentele spațiilor de depozitare a zăpezii
rezultate din activitatea de deszăpezire sunt date în Anexa nr. 5 la caietul
de sarcini.
Art. 15.
Lista substanțelor chimice și antiderapante admisibile în aria de operare sunt
prezentate în cadrul capitolului V, art. 39.
Art.
16. În cazul gestiunii delegate se
poate impune ca o condiție de eligibilitate existența unei dotări minime cu
mijloace mecanice de deszăpezire, combatere a poleiului și transportul zăpezii,
utilizând Breviarul de calcul nr. 8, Anexa
nr. 6 la caietul de sarcini.
Art.
17. Sistemul de canalizare cu
poziționarea căminelor de canalizare și a gurilor de scurgere este prezentată
în Anexa nr. 4 la caietul de sarcini.
Art.
18. Operatorul serviciului de
salubrizare va asigura până la data de 15 noiembrie întreaga cantitate de
materiale antiderapante ce va fi folosită în acțiunea de combatere a poleiului.
Art.
19. Alte date necesare definirii
serviciului din punct de vedere al parametrilor instalațiilor și al
cantităților.
Art.
20. Se vor detalia prevederile art. 4
alin. (2) și (3) din caietul de sarcini.
Art.
21. Prestarea activităților de curățare
și transport al zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a
acestora pe timp de polei sau de îngheț se vor executa astfel încât să se
realizeze:
a) continuitatea activității pe toată durata sezonului
rece, indiferent de condițiile meteo, cu respectarea prevederilor contractuale;
b) corectarea și adaptarea regimului de prestare a
activității la cerințele beneficiarilor;
c) controlul calității serviciului prestat;
d) respectarea instrucțiunilor/procedurilor interne de
prestare a activității;
e) ținerea la zi a documentelor cu privire la prestarea
serviciului;
f) respectarea regulamentului serviciului de salubrizare
aprobat de autoritatea administrației publice locale, în condițiile legii;
g) prestarea activității pe baza principiilor de eficiență
economică, având ca obiectiv reducerea costurilor de prestare a serviciului;
h) asigurarea capacității de curățare manuală și
mecanizată a tuturor căilor publice, pentru prestarea serviciului în întreaga
arie administrativ-teritorială încredințată;
i) asigurarea capacităților de încărcare și transport al
zăpezii în vederea descărcării în locurile care au fost autorizate în acest
scop;
j) asigurarea utilajelor și a întregii cantități de
material antiderapant necesare combaterii poleiului de pe căile publice;
k) reînnoirea parcului auto,
în vederea creșterii eficienței în exploatarea acestuia, încadrării în normele
naționale privind emisiile poluante și asigurarea unui serviciu de calitate;
l) îndeplinirea
indicatorilor de calitate a prestării activității, specificați în regulamentul
serviciului de salubrizare;
m) asigurarea, pe toată durata de executare a
serviciului, de personal calificat și în număr suficient.
CAPITOLUL
III
Condiții de calitate
Art.22. Programul pregătirilor în vederea iernii constă în:
a) revizuirea și repararea utilajelor, a echipamentelor și mijloacelor de transport prevăzute în programul de iarnă, inclusiv a spațiilor de cazare, de garare utilaje, parcare;
b) aprovizionarea cu materiale pentru prevenirea și combaterea poleiului și înzăpezirii; pregătirea, completarea și revizuirea spațiilor de depozitare, stabilirea sectoarelor de drum pe care se acționează numai cu materiale antiderapante;
c) instruirea personalului;
d) organizarea rețelei de coordonare operativă și informare;
e)
asigurarea necesarului de indicatoare
rutiere și mijloace de semnalizare rutieră pentru închiderea, la nevoie, a
sectoarelor de drum înzăpezite;
f) încheierea contractului cu A.N.M. pentru furnizarea informațiilor meteo.
Art.23 (1) Aprovizionarea cu materiale se va desfășura
astfel:
a)
materiale
antiderapante (concasate cu granulozitate 0-4 mm cu sortul 0-1 mm sub 10%);
b) în funcție de necesități acolo unde este cazul, pentru drumurile aflate în administrarea autorităților locale ale drumurilor;
materiale chimice (sare cu granulozitate 0-3 mm, soluție de sare).
(2) Acolo unde se acționează cu amestec de
material antiderapant și sare, proporția recomandată a amestecului este de 1:1,
conform Normativ privind condițiile tehnice și metodologia de testare a
materialelor antiderapante și a fondanților chimici utilizate pentru
întreținerea drumurilor pe timp de iarnă indicativ NE 030-2004.
(3) Cantitățile de carburanți (benzină, motorină) pentru minimum 14 zile de
acționare la utilaje proprii se vor stabili în funcție de numărul
autovehiculelor și autoutilajelor din fiecare unitate de administrare, iar
stocurile se vor menține la acest nivel prin completarea pe toată perioada
iernii.
(4) Se va organiza rețeaua de coordonare operativă și informare până la 15
noiembrie, prin care se vor stabili:
a) posturile telefonice de la
unitățile proprii și de la alte unități amplasate de-a lungul drumurilor,
inclusiv programul de serviciu pentru informare;
b)
personalul
pentru coordonare și informare, în funcție de nivelul de viabilitate pe timp de
iarnă, la fiecare unitate de administrare și punct de informare, de pe rețea și
la unități și dispecerate.
(5)
Întreg personalul din cadrul unităților de administrare și punctelor de informare
va fi instruit corespunzător pe baza activității pe care o va desfășura și va
cuprinde: perioada de instruire, locul unde se va efectua instructajul și
responsabilul cu instruirea.
(6) Instruirea pe specialități, pe linie de protecție a muncii și PSI, se va
face în conformitate cu prevederile din metodologia de aplicare a prezentului
normativ la data prezentării în unitățile de administrare pentru toate
categoriile de personal (propriu sau închiriat) care participă la activitățile
specifice pe timp de iarnă.
(7) Informările și prognozele meteo primite de la A.N.M. se vor transmite de
administratorii drumurilor la unitățile de administrare.
Art. 24. Domeniul public (carosabil-trotuare) pentru care se contractează acest
serviciu se consideră salubrizat când arată zilnic salubru prin efectuarea
lucrărilor necesare, enumerate mai jos, cu o frecvență adecvată în acest scop
prevazuta în anexele la prezentul caiet de sarcini, în funcție de sezon și de
gradul de aglomerație urbană:
- curățatul mecanizat al zăpezii;
- curățatul manual al zăpezii;
- combaterea poleiului prin împrăștierea antiderapantului, manual, din
autobasculante și remorci;
- combaterea poleiului prin împrăștierea antiderapantului, mecanizat, din utilaje speciale;
- curățarea gurilor de scurgere.
3.1. Deszăpezirea
3.1.1. Descrierea lucrărilor
Art. 25. (1) Deszăpezirea constă în efectuarea unor lucrări specifice de îndepărtare a zăpezii sau gheții și de combatere a poleiului în scopul asigurării circulației autovehiculelor și pietonilor în condiții de siguranță.
(2) Pentru realizarea acestui complex de lucrări se folosesc mijloace mecanice specializate sau generale și forță de muncă umană.
(3) Operatorul de servicii va avea experiență în
domeniu și va fi dotat cu utilaje performante. Toate utilajele de deszăpezire
trebuie să fie dotate cu mijloace moderne de comunicare (stații de
emisie-recepție, telefoane mobile).
(4) Programul de deszăpezire va fi stabilit de
autoritatea administrației publice locale.
3.2. Programe de execuție
Art.
26. (1) Programul de deszăpezire va fi supus aprobării Primarului Municipiului
Târgoviște până la data de 1 octombrie
și se va pune în aplicare sub directa sa coordonare, prin Comandamentul de
deszăpezire constituit în baza Dispoziței Primarului.
(2) Programul va fi elaborat pentru arterele de
circulație principale și secundare.
(3) Programul va cuprinde algoritmul lucrărilor de
deszăpezire care va trebui respectat cu strictețe. În primă urgență vor fi
executate lucrări de deszăpezire pe arterele care asigură accesul la instituții
publice, fabrici de pâine, facilitățile operatorilor de servicii publice,
instituții de învățământ.
(4) Operatorul serviciilor trebuie să fie integral
pregătit de intervenție directă (utilaje, materiale, forță de muncă, programe
de lucru) până cel târziu 15 noiembrie a fiecărui an. Dotarea cu utilaje
trebuie să acopere întreaga gamă de lucrări ce urmează a fi executate conform
programului aprobat.
(5) Operatorul serviciilor va lua toate măsurile
pentru a fi gata de acțiune la o oră de la primirea dispoziției de lucru și în
două ore la întreaga capacitate programată. Primele acțiuni vor viza combaterea
formării poleiului pe arterele în pantă, poduri, în intersecții mari de
circulație, piețe, stații pentru pietoni.
(6) Arterele principale de circulație vor fi
practicabile în termen de 2 ore de la încetarea ninsorii.
(7) La nevoie va fi
asigurată funcționarea fără întrerupere a utilajelor de deszăpezire prin
organizarea activității pe schimburi.
(8) Confirmarea prestației de deszăpezire se va face în baza planului de
lucrări aprobat și a fișelor zilnice de lucru ce vor fi întocmite de operator
și confirmate de concedent.
Art. 27. Perioada de mobilizare va fi pe fiecare perioadă de iarnă : 15 noiembrie
15 martie.
3.3. Dotări cu personal utilaje
Art. 28. Operatorul își va dimensiona personalul, parcul de
autospeciale al utilajelor și al echipamentelor, în funcție de volumul de
lucrări estimate la Capitolul II, având în vedere ca suprafețele domeniului
public cuprinse în programul de prestații să fie zilnic în stare de circulație
prin exercitarea tuturor lucrărilor necesare, în scopul obținerii și menținerii
calității cerute conform prevederilor prezentului caiet de sarcini.
3.4. Tehnologii
Art. 29. Operatorul va avea concepția proprie privind
modalitatea de organizare și funcționare a prestației de deszăpezire a
domeniului public, cu referiri la utilajele folosite, a modului de asigurare a
coeficientului de utilizare al acestora, facilitățile oferite, etc.
CAPITOLUL IV
Curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea
în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț
4.1. Descrierea
activității
Art.
30. Activitatea se execută
ziua sau noaptea, în funcție de necesitate, are ca scop menținerea în stare
practicabilă a arterelor de circulație și cuprinde următorul ciclu de operații:
a) curățatul manual al zăpezii;
b) curățatul, încărcatul mecanizat și pluguitul;
d) curățarea gurilor de scurgere.
4.2.1. Curățatul manual al zăpezii
Art. 31. (1) Activitatea se execută ziua sau noaptea, în funcție de necesitate. Prestația constă în strângerea zăpezii în grămezi, la distanțe de 10-15 m în zone unde nu se stânjenește circulația auto sau pietonală și nu sunt afectate utilitățile domeniului public.
(2) Curățarea manuală a zapezii se execută pe trotuarele care nu se pretează ca dimensiuni și acces a intervenției mecanizate, la borduri, guri de scurgere și treceri de pietoni pe toată suprafața Municipiului Târgoviște.
4.2.2. Curățatul, încărcatul mecanizat și pluguitul
Art. 32. (1) Curățatul mecanizat al zăpezii constă în periatul mecanic al zăpezii, pluguitul zăpezii, încărcatul, transportul și descărcatul zăpezii în locurile autorizate;
(2) Prin periatul mecanic al zăpezii se înțelege îndepărtarea acesteia de pe suprafețele de circulație cu ajutorul periilor metalice montate pe autovehicule.
(3) Pluguitul se aplică pe străzi unde grosimea stratului de zăpadă depășește în general 10 cm; nu se aplică pe străzi cu denivelări.
(4) Arterele de circulație vor fi
practicabile în termen de 2 ore de la încetarea ninsorii.
(5) Încărcatul și transportul zăpezii se vor
face cu vehicule adecvate, până la asigurarea condițiilor optime de circulație
rutieră și pietonală.
(6) Activitatea se desfășoară pe străzile indicate în Anexa nr.1 la caietul de sarcini.
4.2.3. Combaterea
poleiului
Art. 33. (1) Activitatea se face cu scopul măririi
coeficientului de aderență al autovehiculelor față de drum și se desfășoară în
zona de autorizare, pe străzile și cu frecvențele de lucru prevăzute în Anexa
nr.1.
(2) Combaterea poleiului se face astfel:
b) cu amestec de sare si nisip.
(3) Prestația se face cu utilaje speciale sau manual și se efectuează în
special pe pante, poduri, în intersecții, stațiile mijloacelor de transport în
comun, piețe, pe artere de circulație situate în apropierea cursurilor de apă
ori a lacurilor.
(4) Activitatea se execută ziua și noaptea, în funcție de necesitate.
4.2.4. Curățarea gurilor de scurgere
Art.
34. (1) Pentru colectarea apelor meteorice se folosește rețeaua de canalizare.
(2) Operatorul va curăța de zăpadă - gheață gurile de
scurgere în rețeaua de canalizare pentru a se asigura scurgerea apei rezultate
în urma topirii zăpezii.
Art.
35. (1) Se va salubriza întreaga suprafață a domeniului public specificat în Anexa nr.1 la caietul de sarcini.
(2) Suprafețele de salubrizat, cantitatea de deșeuri stradale rezultate de pe
acestea și din coșurile de gunoi stradale, precum și numărul gurilor de scurgere
de pe domeniul public de salubrizat, care vor fi luate în calcul de operator.
(3) Alte detalii cu privire la fiecare stradă se vor
prezenta operatorului la începerea lucrărilor.
4.4. Programul
prestației
Art. 36. Programul prestației se va stabili de operator, care va avea în vedere ca
suprafețele domeniului public cuprinse în program să fie zilnic în stare de
curățenie prin executarea tuturor lucrărilor necesare, în funcție de sezon și va fi adus la cunoștință concedentului
înainte de începerea lucrărilor astfel programate.
CAPITOLUL
V
Verificări, recepții, garanții
Art. 37. (1) Operatorul va verifica permanent modul de efectuare a prestației, întocmind zilnic rapoarte de constatare, privind cantitatea și calitatea prestației.
(2) În rapoartele de constatare zilnică beneficiarul va consemna și modul de rezolvare de către operator a sesizărilor primite de la beneficiar și eventual penalitățile aplicate operatorului pentru deficiențele constatate.
(3) Operatorul răspunde și garantează material și financiar buna desfășurare a lucrărilor, calitatea și cantitatea stabilită prin programul de prestație.
(4) Se vor face rapoarte zilnice privind cantitatea materialului împrăștiat, orele de funcționare ale utilajelor și mijloacele de transport.
(5) Măsurile de protecția muncii îi revin operatorului.
Art. 38 (1) Răspândirea materialelor antiderapante la intersecțiile străzilor, pe străzile cu pante accentuate, curățirea manuală a intersecțiilor și a trecerilor de pietoni.
(2) Prevenirea înzăpezirii și lucrările de
deszăpezire se execută la toate străzile în funcție de nivelul de viabilitate
pe timp de iarnă.
(3) În cazul îndepărtării zăpezii, se lucrează cu o
viteză corespunzătoare, pentru a se evita accidentarea pietonilor sau
murdărirea și deteriorarea construcțiilor din vecinătatea străzilor, acoperirea
trotuarelor de zăpadă.
(4) Pe străzile din zona centrală a municipiului,
acțiunea de îndepărtare a zăpezii trebuie începută încă din momentul începerii
ninsorii.
(5) După deszăpezirea arterelor de circulație se va
trece la degajarea intersecțiilor și a locurilor de parcare.
Art. 39. Dozaje:
Consumul de nisip sort 3-7 pentru o
repriză va fi cuprins între 100-300g/mp în cazul răspândirii mecanice:
a)
prevenirea
formării gheții 130g/mp ( nisip + sare 25%) și saramură 25% concentrație
10g/mp, în cazul răspândirii preumezită;
b)
zăpadă
și lapoviță 180g/mp ( nisip + sare 25%) și saramură 25% concentrație 10g/mp, în
cazul răspândirii preumezită;
c)
polei,
gheață 170g/mp ( nisip + sare 25%) și saramură 25% concentrație 10g/mp, în
cazul răspândirii preumezită;
d)
drumuri
nemodernizate 250g/mp (nisip) și 70-100g în cazul răspândirii manuale.
Art. 40. Operatorul va asigura materialele, forța de muncă
pentru împrăștierea materialului antiderapant și pentru supravegherea operațiunii,
utilajele necesare în stare perfectă de funcționare precum și carburanții și
lubrifianții necesari pentru toate utilajele.
Art. 41. Operatorul va asigura serviciul telefonic permanent,
anunță și mobilizează personalul de serviciu și va raporta zilnic Consiliului
Local următoarele:
- orele de funcționare ale utilajelor care
participă la deszăpezire;
- cantitatea de material antiderapant
răspândit și orele de funcționare a mijloacelor de transport;
- transportul zăpezii la solicitarea
Primăriei.
Art. 42. (1) Operatorul va înainta Consiliului Local al
Municipiului Târgoviște Planul operativ de acțiune pentru întreaga
activitate, tabelul cu numerele de telefon ale conducătorilor operațiilor de
deszăpezire, precum și a personalului cu serviciu permanent de deszăpezire, un
exmplar înaintându-se la Serviciul Poliției rutiere.
(2) Colaborarea cu organele Poliției rutiere a
operatorului, se va realiza în scopul de a menține viabilitatea drumurilor pe
timp de iarnă în condiții de fluență a traficului pe arterele de circulație. În
acest cadru, se vor organiza acțiuni comune, pentru verificarea semnalizării
rutiere, efectuarea de controale comune în trafic, informarea reciprocă asupra
viabilității, aderența suprafeței carosabile, stabilirea de rute ocolitoare,
asigurarea priorității de deplasare a utilajelor de deszăpezire, informarea
operativă prin mass-media a participanților la trafic despre perturbările
survenite în circulația rutieră.
Art. 43. În vederea asigurării circulației rutiere pe
timpul iernii se vor lua următoarele măsuri:
a) măsuri pregătitoare;
b)
măsuri
de prevenire a înzăpezirii și de deszăpezire;
c)
măsuri
de prevenire și combatere a poleiului, gheții sau zăpezii în grosime redusă.
CAPITOLUL
VI
Condiții financiare
Art. 44. (1) Operatorul va
încasa lunar de la Consiliul Local al Municipiului Târgoviște, în baza
Hotărârii de delegare a serviciului, contravaloarea prestației efectuate (
manoperă, utilaje, materiale).
(2) Tarifele pentru materiale, se vor alege de către operator și vor fi cele
mai avantajoase din minim 2 oferte, care vor fi prezentate Consiliului Local,
până la data de 15 octombrie.
Art. 45. Bunurile din patromoniul public se preiau în baza Hotărârii Consiliului
Local.
(2) Operatorul este obligat să efectueze întreținerea, reparațiile curente și
accidentale, precum și cele capitale ce se impun la bunurile din patrimoniul
public.
(3) Operatorul va transmite anual situația patrimoniului public, la 31
decembrie și modificările privind acest patrimoniu pentru a fi înscrise în
contabilitatea autorității locale.
Art. 46. Serviciul public de deszăpezire va urmări să se realizeze un raport
calitate/cost cât mai bun pentru perioada de derulare a contractului și un
echilibru între riscurile și beneficiile asumate prin Hotărârea dată de către
Consiliul Local al Muncipiului Târgoviște.
CAPITOLUL
VII
Obiectivele și obligațiile privind protecția mediului
Art. 47. (1) Pe perioada derulării activității de deszăpezire,
se vor respecta condițiile impuse de autorizația de mediu.
(2) Pe toată perioada, operatorul va implementa condiționările ce se stabilesc
prin acte normative emise de autoritățile de mediu competente, conform unor
programe de conformare la cerințele de mediu.
Art.48. În caietul de sarcini se menționează obligațiile privind protecția
mediului, care decurg direct din prestarea serviciilor publice de deszăpezire,
precum și cele derivate din activitățile conexe serviciului, cum ar fi
exploatarea utilajelor și a parcului auto.
CAPITOLUL VIII
Regimul
bunurilor
Art. 49. (1) Bunurile din
patromoniul public se preiau în baza Hotărârii Consiliului Local al
Municipiului Târgoviște.
(2) Operatorul este obligat să efectueze întreținerea, reparațiile curente și accidentale,
precum și cele capitale ce se impun la bunurile din patrimoniul public.
(3) Operatorul va transmite anual situația patrimoniului public, la 31
decembrie și modificările privind acest patrimoniu pentru a fi înscrise în
contabilitatea autorității locale.
(4) La încetarea delegării, bunurile de retur se restituie concedentului, în
mod gratuit și libere de orice sarcină.
CAPITOLUL IX
Durata de funcționare
Art. 50. (1) Durata de funcționare a serviciului de curățare și transport al zăpezii
de pe căile publice, din Municipiul Târgoviște, este nedeterminată.
(2) Pe durata stabilită la alin.1, se interzice subconcesionarea serviciului
public.
CAPITOLUL
X
Clauze referitoare la încetarea delegării contractului
Art. 51. Încetarea delegării prin concesiune se face în următoarele situații:
a. În cazul în care operatorului i se retrage autorizația de funcționare sau aceasta nu este prelungită după expirarea termenului;
b.
La
expirarea duratei stabilite prin contract, dacă părțile nu convin, în scris,
prelungirea acestuia, în condițiile legii;
c.
În
cazul în care interesul național sau local impun, prin denunțarea unilaterală
de către concedent, cu plata unei despăgubiri juste și prealabile în sarcina
concedentului;
d.
În
cazul nerespectării obligațiilor contractuale de către concesionar, prin
reziliere, cu plata unei despăgubiri în sarcina concesionarului;
e.
La
dispariția, dintr-o cauză de forță majoră, a bunului concesionat sau în cazul
imposibilității obiective a concesionarului de a-l exploata, prin renunțare,
fără plata unei despăgubiri;
f.
În
cazul în care interesul național o impune, prin răscumpărarea unei concesiuni;
în acest caz, se va ăntocmi o documentație tehnico-economică în care se va
stabili prețul răscumpărării. În această situație de încetare a concesiunii, nu
se percep daune.
g. În cazul în care concesionarului îi sunt retrase licențele de operare.
CAPITOLUL
XI
Dispoziții finale
Art. 52. Condițiile prevăzute în prezentul caiet de sarcini
sunt minimale.
Art. 53. Caietul de sarcini se folosește împreună cu
Regulamentul de salubrizare al Municpiului Târgoviște.
Art. 54. Prezentul caiet de sarcini a fost aprobat, astăzi
___________________________, prin Hotărârea nr. ___________a Consiliului Local
Municipal Târgoviște.